Kurssikuvaus

Koulumuoto: LU


Oppiaine: Tietotekniikka


Kurssin koodi: S13-AT400


Kurssin nimi ja laajuus: Peliohjelmointi


Kurssin opettaja: Mika Setälä


Opettajan sähköposti: mika.setala@lempaala.fi


Kurssin tarjoava oppilaitos: Lempäälän lukio


Kurssin alkamisajankohta: 09.12.2013

Kurssin päättymisajankohta: 09.03.2014


Ilmoittautuminen alkaa: 08.08.2013

Ilmoittautuminen päättyy: 08.02.2014


Osallistujat: 15/15


Minimi osallistujamäärä, jotta kurssi toteutuu: 5


Opintopisteet:

1 kurssi


Kurssin hinta oppilaitokselle:

100 €


Kohderyhmä:

Lukiolaiset


Kurssin tyyppi: Soveltava (LU)


Tavoitteet:

Oppia peliohjelmoinnin avulla algoritmista ajattelua ja ohjelmoinnin keskeisiä periaatteita.


Sisältö:

KODU on Microsoftin kehittämä visuaalinen ohjelmointikieli, joka on suunniteltu nimenomaan peliohjelmointiin. Kodu on kehitetty 9-17 -vuotiaille, eikä sillä koodaaminen vaadi aikaisempaa ohjelmointikokemusta. Kodu- ympäristössä voi rakentaa oman pelimaailman, lisätä sinne hahmoja ja ohjelmoida niille toimintoja.\\r\\n\\r\\nKurssilla tutustutaan KODU- ympäristöön ja laaditaan sillä omia pelejä. Pelit on mahdollista siirtää XBOX:lle tai niitä voi pelata PC:llä.\\r\\n\\r\\nScratch on MIT:n kehittämä myöskin visuaalinen ohjelmointiympäristö. Kurssilla tutustutaan Scratch-ohjelmointiympäristöön ja tehdään sillä omia ohjelmia.\\r\\n\\r\\n\\r\\nPeliohjelmointikurssi luo pohjaa MOOCin http://mooc.cs.helsinki.fi/ohjelmoinnin-perusteet kurssin suorittamiselle, jossa voit tutustua ”vakavampaan” ohjelmointiin.\\r\\n\\r\\nLinkkejä\\r\\nhttp://research.microsoft.com/en-us/projects/kodu/\\r\\nhttp://scratched.media.mit.edu/\\r\\n\\r\\n\\r\\n\\r\\n


Suoritustapa: Etäopiskelu (kokonaan verkossa)


Oppimisympäristö: http://catoire.vps.kotisivut.com/moodle/


Kurssin toteutus, tehtävät ja laajuus:

Toteutetaan verkossa käyttäen sähköistä oppimateriaalia kuten videoita. Tehtävät ovat ohjelmointitehtäviä. Työmäärä on yhden lukiokurssin verran.


Arviointi:

Kurssilla ei ole koetta vaan suoritusmerkinnän saa tehtyään annetut ohjelmointitehtävät.



On joko liian aikaista/myöhäistä ilmoittautua tai kurssi on valitettavasti täynnä.




Takaisin