Kurssikuvaus

Koulumuoto: LU


Oppiaine: Tietotekniikka


Kurssin koodi: K15-AT400


Kurssin nimi ja laajuus: Peliohjelmointi


Kurssin opettaja: Mika Setälä


Opettajan sähköposti: mika.setala@lempaala.fi


Kurssin tarjoava oppilaitos: Lempäälän lukio


Kurssin alkamisajankohta: 29.01.2015

Kurssin päättymisajankohta: 29.04.2015


Ilmoittautuminen alkaa: 29.01.2015

Ilmoittautuminen päättyy: 29.03.2015


Osallistujat: 6/15


Minimi osallistujamäärä, jotta kurssi toteutuu: 5


Opintopisteet:

1 kurssi


Kurssin hinta oppilaitokselle:

100 €


Kohderyhmä:

Lukiolaiset


Kurssin tyyppi: Soveltava (LU)


Tavoitteet:

Oppia peliohjelmoinnin avulla algoritmista ajattelua ja ohjelmoinnin keskeisiä periaatteita.


Sisältö:

KODU on Microsoftin kehittämä visuaalinen ohjelmointikieli, joka on suunniteltu nimenomaan peliohjelmointiin. Kodu on kehitetty 9-17 -vuotiaille, eikä sillä koodaaminen vaadi aikaisempaa ohjelmointikokemusta. Kodu- ympäristössä voi rakentaa oman pelimaailman, lisätä sinne hahmoja ja ohjelmoida niille toimintoja.Kurssilla tutustutaan KODU- ympäristöön ja laaditaan sillä omia pelejä. Pelit on mahdollista siirtää XBOX:lle tai niitä voi pelata PC:llä.Scratch on MIT:n kehittämä myöskin visuaalinen ohjelmointiympäristö. Kurssilla tutustutaan Scratch-ohjelmointiympäristöön ja tehdään sillä omia ohjelmia.Peliohjelmointikurssi luo pohjaa MOOCin http://mooc.cs.helsinki.fi/ohjelmoinnin-perusteet kurssin suorittamiselle, jossa voit tutustua ”vakavampaan” ohjelmointiin.


Suoritustapa: Etäopiskelu (kokonaan verkossa)


Oppimisympäristö: http://catoire.vps.kotisivut.com/moodle/


Kurssin toteutus, tehtävät ja laajuus:

Toteutetaan verkossa käyttäen sähköistä oppimateriaalia kuten videoita. Tehtävät ovat ohjelmointitehtäviä. Työmäärä on yhden lukiokurssin verran.


Arviointi:

Kurssilla ei ole koetta vaan suoritusmerkinnän saa tehtyään annetut ohjelmointitehtävät.



On joko liian aikaista/myöhäistä ilmoittautua tai kurssi on valitettavasti täynnä.




Takaisin