Sijaisrekisteri-info

Mikä on sijaisrekisteri?

Sijaisrekisteri on Tampereen kaupungin sijaisten rekrytointijärjestelmä.

Mitä töitä on tarjolla?

Sijaisrekisteristä välitetään sijaisia Tampereen kaupungin kaikille tehtäväalueille. Tarjolla on siis muun muassa opettajien, sairaanhoitajien sekä lastenhoitajien sijaisuuksia.

Miten sijaiseksi pääsee?

Sijaisuuksista kiinnostuneen on ensin rekisteröidyttävä sijaisrekisterin käyttäjäksi. Rekisteröitymisvaiheessa käyttäjältä kysytään henkilö- ja yhteystiedot. Rekisteröitymisen jälkeen käyttäjä kirjautuu sijaisrekisteriin ja täydentää tietojaan: hän voi ilmoittaa työkokemus- ja koulutustietojaan sekä toiveitaan, millaisia sijaisuuksia hän on halukas ottamaan vastaan. Hakemuksen lähettämisen jälkeen sijaisehdokas varaa ajan haastatteluun, jossa tarkastetaan alkuperäiset todistukset ja lasten parissa työskenteleviltä rikosrekisteriote. Haastatellut hakijat siirtyvät sijaisrekisteriin työhönottajien nähtäville. Hakija voidaan perustellusta syystä poistaa sijaisrekisteristä.

Tarvitessaan sijaisia esimiehet tekevät hakuja sijaisrekisteristä. Sopiville sijaisehdokkaille lähetetään tekstiviestillä tieto tarjolla olevasta sijaisuudesta sekä esimiehen puhelinnumero ja mahdollisesti muita tietoja. Sijaisuudesta kiinnostuvien pitää soittaa esimiehelle, joka antaa lisätietoja asiasta. Sijaisehdokkaille lähetettävään tekstiviestiin ei voi vastata - suora puhekontakti esimieheen on tärkeä sijaista rekrytoitaessa.

Rekisteröityminen ja tietojen säilytys sijaisrekisterissä

Sijaisrekisteriin rekisteröityminen edellyttää sähköpostiosoitetta. Sähköpostiosoite on käyttäjän käyttäjätunnus sijaisrekisteriin. Salasanan käyttäjä voi valita itse. Rekisteröitymisen jälkeen käyttäjälle lähetetään tekstiviestillä aktivointikoodi. Aktivointikoodi kysytään sijaisrekisteriin ensi kertaa kirjauduttaessa, ja näin estetään järjestelmään rekisteröityminen toisen henkilön nimissä. Rekisteröitymisen jälkeen käyttäjällä on kuukausi aikaa kirjautua sijaisrekisteriin ja näin aktivoida tunnuksensa. Aktivoimattomat tunnukset poistetaan kuukauden kuluttua. Hakemus on aktiivinen rekisterissä neljä kuukautta kerrallaan ja se pitää aktivoida kirjautumalla hakemukselle neljän kuukauden välein. Aktivoidut tunnukset ja hakemus poistuu esimiesten näkyvistä, kun viimeisestä kirjautumisesta on kulunut neljä kuukautta. Hakemus säilyy järjestelmässä vuoden ilman aktivointia ja sen voi aktivoida ottamalla yhteyttä TampereRekryyn. Tietonsa voi itse poistaa järjestelmästä koska tahansa.

Takaisin etusivulle